sluiten
Inloggen
sluiten
vrijdag 30 juli 2010

PVV eist excuus van Huis

  • Gepubliceerd op 05 maart 2010, 23:22
  • Laatst bijgewerkt op 05 maart 2010, 23:24
almere / Odeke de Jong - 

Leefbaar Almere is alleen welkom aan de onderhandelingstafel van de PVV wanneer voorman Frits Huis zijn excuses aanbiedt aan de PVV en de zeventienduizend Almeerders die op de partij hebben gestemd.

Huis heeft onder meer het PVV-programma waarop die duizenden Almeerders hun PVV-kandidaten in de raad hebben gekozen, betiteld als dat van bruinhemden, aldus Raymond de Roon, lijsttrekker van de PVV. Hij eist nu dat Huis zijn beledigende uitlatingen publiekelijk intrekt en daarvoor zijn verontschuldigingen aanbiedt.

Huis laat weten deze eis belachelijk te vinden. ,,Ik heb de PVV nooit met bruinhemden vergeleken. Ik heb in een opiniestuk in Trouw geschreven dat ik graag de degens met de nummer twee van de PVV, Toon van Dijk, zou willen kruisen", reageert Huis. ,,Niet zozeer over de schaamteloze discriminatie die als een bruine draad door het verkiezingsprogramma loopt, maar vooral over een paar cadeaubonnen ter waarde van 34 miljoen euro waarmee de PVV de kiezer in Almere probeert te paaien. Ik heb het over een bruine draad gehad, niet over bruinhemden." Huis stelt dat zijn opiniestuk ironisch is bedoeld.

Hij weigert dan ook die excuses te maken. ,,Zie het als een geuzendaad. Dan ga ik maar niet een half uur met de PVV om tafel. Dat scheelt weer dertig minuten. Dat de PVV overigens met deze uitspraken komt, toont echter wel aan wat voor soort partij het is. Ik heb de man gisteren tijdens de fractiesbijeenkomst nog de hand geschud en hem gefeliciteerd met de overwinning. Toen schudde hij mijn hand vriendelijk terug. Ik bespeurde bij niemand van de PVV woede. Ik laat dit dan ook gewoon van mij afglijden. Ik denk dat iedereen dat wel begrijpt."

Alle andere fracties zijn wel uitgenodigd om maandag aan te schuiven bij De Roon aan tafel.

Inloggen
Reacties
  • "PVV-leider Geert Wilders heeft in Londen - waar hij zijn anti-islamfilm Fitna vrijdag heeft vertoond - flink uitgehaald naar de Islam. Wilders noemde de profeet Mohammed een barbaar, massamoordenaar en pedofiel. " Citaat uit de Telegraaf van gisteren. Alhoewel de link naar bruinhemden begrijpbaar is valt deze met bovenstaand citaat ver in het niet. Dat de partijleider van de PVV, in 1992 met een Hongaarse in Boedapost getrouwde , dat trouwens toen nog niet in de EEG even beside the point, en zijn vrouw in het kader van gezinsherinnering naar nederland kwam, inmiddels werkeloos is en dus voor deportatie in aanmerkingen komt, wild om zich heen verrtoong volgens enige gelijkenissen met de gbeurtenissen in een bunker nabij Berlijn ergens in de eerste maanden van 1945.

    Geplaatst door hawe op 08:49 06-mrt-2010
  • "Als een bruine draad" is natuurlijk wel een insinuatie met een knipoog naar bruinhemden.

    Ik snap Huis zijn verontwaardiging niet zo, want toen in 2002 in Jachthaven Haddock iemand van de Vereniging Bedrijfskring Almere een hitlergroet naar hem uitbracht was Huis zo boos dat hij aangifte ging doen van deze daad. Dus hij snapt de Roon wel natuurlijk.

    Huis kan zich in deze makkelijk als King Boko gedragen omdat hij toch al niet van plan was aan te schuiven of in een coalitie met te gaan zitten met de PVV.

    Geplaatst door Pludde op 09:11 06-mrt-2010
  • Als meneer de Roon ook aangifte had gedaan tegen meneer Huis, zou er uitgezocht zijn of er misschien 'een bruine draad' door de PVV loopt. Dan hadden we dat ook weer geweten. Meneer de Roon is gekozen op de lijst van een partij, waarvan de eigenaar claimt dat hij alles zou moeten kunnen zeggen, binnen en buiten het parlement, omdat dit hoort bij de vrijheid van meningsuiting. Dan is het toch een zielig gezicht als zo'n partij, voorvechtster van het 'vrije woord', struikelt over een 'bruine draad'.

    Geplaatst door Jelte Huizenga op 09:54 06-mrt-2010
  • @hawe:

    Op die manier zijn er talloze voorbeelden te noemen waarbij de pvv geen idee heeft waar ze mee bezig zijn.

    - parkeertarieven verlagen in stad: elke burger mag meer aan het verlies meebetalen
    - minder ambtenaren, maar mensen niet meer als nummer willen behandelen.
    - keiharde aanpak van overlast, maar de handen in onschuld wassen als er foute dingen gedaan worden met pvv-affiches. (De regels zijn voor de pvv kennelijk anders dan voor de rest)


    ach... zolas ik eerder zei: ik heb in utrecht "leefbaar
    Utrecht" meegemaakt. Inhoudelijk zal ik de partijen absoluut niet willen vergelijken, maar de situaties gaan steeds meer op elkaar lijken. In Utrecht betekende het 4 jaar ellende en vertraging, waarna het weer jaren duurde tot alles weer op gang kwam.
    Het is nu eenmaal makkelijk om STOP te roepen. Dan leg je stil waar aan gewerkt werd. Vervolgens kun je dan 3,5 jaar ruzie maken. Gelukkig zijn er dan verkiezingen.
    Omdat de burger altijd gelijk heeft zal die 4 jaar later geen zin meer hebben in dat geruzie, gedoe en niets doen.
    In Utrecht was er 4 jaar later weinig meer over van "Leefbaar Utrecht".

    Kort voor de verkiezingen kwam ik in een gesprek op het volgende:

    1 de burger heeft altijd gelijk, dus
    2 een stad (land) krijgt de B&W (regering) die het verdient, maar
    3 al in de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald haar wel
    4 gemeenteraadsverkiezingen zijn er elke 4 jaar en misschien wel eerder als dat nodig blijkt.

    Ok... de PVV is niet mijn partij, dat is vast wel duidelijk, maar 1 ding staat vast: De burger heeft gesproken, of zijn mond gehouden met de verkiezingen. De heren politici mogen nu laten zien dat politiek een vak is, waarin je niet alleen met one-liners een strijd wint, maar vervolgens toch door 1 gemeenteraadsdeur zal moeten...

    Waar kan ik €50 inzetten op 4 jaar chaos??? (oeps...)

    Geplaatst door vosje62 op 10:02 06-mrt-2010
  • Waarom Excuus als de "Groteleider" van deze club zelf iedereen die anders is denkt of leeft, schoffeerd met de ernstigste verwensingen. Trouwens in die tijd was er nog een clubje Bruinhemden van ene Hr. Mussert, En de geschiedenis leerd hoe dat afgelopen is. Ook vooral veel geschreeuw en geen oplossingen. 17.000 stemmers in Almere, jammer dat wij gestoorde mensen niet op kunnen sluiten.

    Geplaatst door F. Zoutberg op 10:11 06-mrt-2010
  • F.Zoutenberg. Het is ook niet de bedoeling dat die 17.000 worden ongeborgen, nee het is de bedoeling dat die andere worden opgeborgen in kampen, weer die vergelijking he?, die met die andere godsdienst/overtuiging of instelling, want dan, dan ontstaat de heilstaat waar Wilders in geloofd!

    Geplaatst door hawe op 10:25 06-mrt-2010
  • De soep wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend

    Geplaatst door 000henri op 10:42 06-mrt-2010
  • grinnn... de werkelijk is vaak erger dan je in een soap kunt beschrijven...

    Geplaatst door vosje62 op 11:43 06-mrt-2010
  • Vrijdagmiddag vond op het stadhuis een overleg van lijsttrekkers plaats. Ik heb de heer De Roon gefeliciteerd met zijn succes. Hij schudde mij de hand en repte met geen woord over bruine draden laat staan hemden. We hebben een uur vergaderd en er werd zelfs enkele keren gelachen. De heer De Roon meldde dat alle partijen een uitnodiging van de PVV zouden ontvangen. Hij zei niets over een excuus van de lijsttrekker van Leefbaar Almere. Een paar uur later lag er een verklaring waarin dat excuus werd geëist. Uiteraard komt er geen excuus. De heer De Roon behoort tot een partij die naar hartelust discrimineert, er geen been in ziet om Marokkanen door de knieën te schieten enzovoort enzovoort. De leider van die partij heeft in Londen de wereldpers geschokt met zijn rabiate uitspraken, maar o wee o wee als iemand eens iets terug zegt. Dan zijn de rapen gaar. Ik denk dat we de raadszetels wat naar achteren moeten zetten om te voorkomen dat de PVV fractie met de lange tenen klem komt te zitten.
    Deze actie is gewoon een voortzetting van de campagne. De PVV is namelijk helemaal niet geïnteresseerd in Almere. Het gaat om 9 juni. Almere is, met een totaal onuitvoerbaar polonaiseprogramma, alleen maar voor dat doel gebruikt.
    En de PVV is, volgens mij, toch een beetje geschrokken van de score in Almere. Die was niet monsterlijk hoog, zoals verwacht. TNS Nipo had het een paar weken geleden nog over 30 procent. Het is 21,6 procent geworden, mede dankzij de opmerkelijk hoge opkomst in Almere. Als dat beeld zich landelijk voortzet, heeft de PVV een probleem. En als de PVV een probleem heeft, wordt terstond gezocht naar een zondebok. Nu ben ik dat, volgende week weer iemand anders.

    Geplaatst door Frits Huis op 13:40 06-mrt-2010
  • Ik snap Frits Huis wel. Als hij had gesproken van een 'rode draad', dan waren PvdA en SP laaiend geweest, en bovendien had Huis dan ook nog eens de landelijke vereniging van prostituees over zich heen gekregen... Of is dat ook geen gelukkige manier om zoiets te zeggen?!

    Mensen, laat de PVV nou toch even lekker in haar eigen sop gaar koken! De Roon cum suis (dat is Latijn voor 'Wilders') zijn vanaf nu maar op één ding uit: zoveel mogelijk herrie, tot aan het moment dat zij de conclusie trekken dat andere partijen het hun 'niet gunnen' een college te vormen. Om dat gegeven te gaan gebruiken om de PVV een underdog-positie te geven richting 9 juni, en Nederland op te hitsen tegen 'de arrogante gevestigde politiek'. Prachtige strategie, tuin er niet in!

    Maanden geleden al was bekend dat de PVV er helemaal niet op uit is haar verantwoordelijkheid te nemen en in een Almeers college te stappen. Herrie en onrust tbv landelijke groei, dat is alles wat telt. Ik zou zeggen: gun ze die herrie en die onrust niet, laat ze eerst maar eens tonen hoe serieus ze in Almere willen en kunnen zijn zónder al die landelijke camera's en microfoons. Wil de echte PVV nu opstaan?

    Geplaatst door ArjanDokman op 14:04 06-mrt-2010
  • Als dit de manier van samenwerken is waar de PVV naar zoekt.... Dan wil ik de 17.000 stemmers in Almere vragen of ze nu hebben wat ze willen. 9 PVV zeikerds in de raad, alleen gekomen om te plassen....

    Geplaatst door Bart op 14:19 06-mrt-2010
  • @bart grinnn...
    Kiezers hebben per definitie gelijk.

    Niet alleen de pvv heeft boter op zn hoofd. Maar laten de 'heren en dames politici nu maar eens zien wat ze waard zijn.
    Politiek is een vak.
    Het eerste bedrijf hebben ze gehad. (De one-liners voor de media)
    Nu komt het er op aan wat ze werkelijk waard zijn. We zullen zien wat er de komende weken uitkomt.

    Geplaatst door vosje62 op 14:58 06-mrt-2010
  • 1) Met het inkomen van Wilders hoeft zijn partner geen aanspraak te maken op onze uitkeringspot en komt zij voor "rekening" van Wilders zelf. Dus, geen last voor de maatschappij, zoals wel de vele (NB: onvrijwillige) importbruiden met een uitkeringspartner.

    2)Het vergelijken van Wilders met welke (vreselijke) 2e wereldoorlog-nazistische partij ook, gaat (sec gezien) compleet scheef, omdat men destijds (zoals men zo graag wil vergelijken) af ging op het veroordelen (met afschuwelijke gevolgen) van een specifieke etniciteit, zonder dat deze groep daar zelf enige invloed op had.
    NB: Tijdens herdenkingsdagen, ter ondersteuning van deze mensen, is het kwetsend wreed verstoren door Islamitische mede-Nederlanders gewoon gedoogd en glad gestreken.

    3) Wilders hakt (zeer fanatiek, maar daar zijn de tegenstanders ook goed in) in op de ideologie van de Islam. De gevolgen van deze ideologie zijn (naast 9-11) ernstiger merkbaar in het dagelijks leven, zoals besnijdenissen van meisjes, het minderwaardig achten van vrouwen, het verplichten van (sommige) vrouwen van het dragen van een hoofddoek, niqab of burka, het uithuwelijken van meisjes etc.
    Ik ben (zeker !) niet religieus of een theoloog, maar aanhangers van een of ander iemand die zieken geneest & vijanden de andere wang toewendt, vind ik persoonlijk iets anders dan iemand die het goed vindt om 12-jarige meisjes te huwen. En ik ben van mening dat heel veel verlichte moslims het daar helemaal mee eens zijn.

    4) De (reguliere) politieke partijen mogen dan (als enig weerwoord) de PVV en haar stemmers constant mogen bestempelen als racisten en de PVV-aanhang bestempelen als ongeletterde imbecielen, maar het viel mij bijvoorbeeld op dat er heel veel voorkeursstemmen van de PVV zijn gegaan naar de onderste van de lijst. Dit is een vrouw die bij de GGD werkt en dus de dagelijkse realiteit meemaakt van de onderlaag van Almere, de narigheid en het (vieze) spel dat ambtenaren spelen ! Lijken mij geen onnadenkende stemmen .

    5) Persoonlijk:
    - Ik ben zelf al dik over de veertig en heb als puber de nodige streken uitgehaald, maar werd daarvoor ook direct gestraft. Bij ons in de buurt was niet eens sprake van een buurthuis (of al die ontbrekende faciliteiten die altijd ten grondslag liggen aan de “zielige” onruststokers). We waren pubers en zochten onze eigen weg, zonder miljoenen aan subsidiegelden.
    - Mijn kind heeft van jongs af aan alleen maar Islamitische vrienden gehad (omdat ik in een achterstandswijk woon is dat een logisch gevolg) en hij gaat daar geweldig mee om, ik maak halal-burgers op zijn verjaardagsfeest en het zijn schatten van jongens die hij al ruim 10 jaar kent.
    - Ik heb altijd allerlei (soms radicale) linkse partijen gestemd, lange tijd lid van de SP en heb een fanatiek verleden als feministe. Laat dat laatste nu net een van de redenen zijn waarom ik op het randje sta om PVV te stemmen.

    Je kan het eens zijn met de PVV of niet, maar niemand van onze (zogenaamd linkse) kliek luistert naar de vrouwen (heldinnen !) in islamitische landen zoals : Parvin Ardalan, Nawal el Saadawi of Malalai Joya, die maar wat graag een PVV in hun landen zouden willen hebben.

    De PVV mag dan hard zijn in haar statements, maar het wordt des te harder in Nederland (notabene !) voor alle vrouwen (inclusief wij Westerse !) als we maar blijven buigen en meegaan in krankzinnige politieke correctheid.

    Niets, maar dan ook helemaal niets heb ik tegen de Islam (meer iets tegen religies in het algemeen, maar dat is persoonlijk), maar ik eis in onze, na veel strijd, verlichte Westerse maatschappij een verlichting van de Islam !

    En durf nooit meer een (potentiële) PVV-stemmer in een dubieus hokje te duwen, want zo eenvoudig is het nu eenmaal niet.

    Geplaatst door libertasempre op 15:53 06-mrt-2010
  • Een vurig betoog. Echter heb je geen "verlichting" van wat voor groep dan ook te eisen. Je kan mensen niet dwingen om op een bepaalde manier te denken. Beter is het om constant aan te tonen (zij het niet op te nadrukkelijke wijze, want dat werkt ook niet) waarom jouw ideologieën de juiste zouden zijn.

    Denk daar aub over na en vraag jezelf af of de PVV wel zo positief bezig is.

    Geplaatst door Bart op 17:49 06-mrt-2010
  • Bart, dus jij bent van mening dat verlichting & emanancipatie niet te vereisen is van immigranten ?
    Waarom komen deze mensen naar onze Westerse maatschappij dan ? Om op conservatieve wijze hun geloof te belijden ? Dan hadden zij beter in hun moederland kunnen blijven.
    Ik open mijn armen voor de mensen die in hun eigen land vervolgd worden door geaardheid, liberaal politiek statement of vrouwenemancipatie. Helaas is het gros van onze nieuwelingen helemaal niet om deze reden hier neergedaald.

    En, hoe strikt het ook klinkt, heb ik wel degelijk iets te eisen, omdat politici beslissen over een groot gedeelte van mijn werkinkomsten (=belasting), waarvan ook nog eens een groot gedeelte alleen aan zichzelf denkt.

    En, tot slot, waarom mijn ideologieën juist zouden zijn (voor zover ik deze heb):
    Ik wil alleen maar dat iedere Nederlander gelijke rechten heeft, waarbij er een gelijke verdeling van de lasten is. En dit betekent ook in letterlijke zin.

    Fijn verwelkomen van onze nieuwe mede-landers ? Helemaal prima, maar dan ook op de grachtengordel waar Femke Halsema woont en naast Jorritsma zou ook een (keurige) sociale woningbouwwijk gebouwd moeten worden.

    Maar dat blijkt erg lastig. Waarom toch ?

    Je hebt het over mijn ideologieën, maar ik heb geen macht. Hoe zit het met de macht van onze zogenaamd linkse politici ?

    Hoeveel moskeeën staan er in Overgooi ? Hoeveel Antilianen wonen er naar Duivesteijn ? Oh nee sorry, foutje, hij woont hier helemaal niet.

    Bart, is het in 2010 al iets discutabels om de Islam aan te spreken op hun ferme non-emncipatoirisch gedrag ? Dan mogen we de klok echt wel terug gaan draaien en potentiële echte asielzoekers waarschuwen voor het conservatieve klimaat in Nederland.

    Misschien is het een man/vrouw ding, maar voel mij als vrije geemancipeerde vrouw steeds meer bedreigd en beledigd.

    Geplaatst door libertasempre op 18:57 06-mrt-2010
  • Helemaal mee eens libertasempre. Het is al mis. De islamisering van Nederland moet serieus aangepakt worden. Ik draag geen hoofddoekje, zal er nooit een dragen en verwacht er ook niet op aangesproken te worden. Helaas pindakaas. Dank u wel. Ieder zijn religie maar niet ten koste van mijn vrijheid.

    Geplaatst door Spookje op 19:23 06-mrt-2010
  • @Spookje: 'Ieder zijn religie maar niet te koste van mijn vrijheid.'

    Even kijken of ik het goed begrijp: als jij gedwongen zou worden een hoofddoekje te dragen, dan zou dat ten koste gaan van jouw vrijheid. Maar als iemand anders gedwongen wordt haar hoofddoekje af te doen, dan is dat uit naam van diezelfde vrijheid de normaalste zaak van de wereld?

    Met andere woorden: jouw vrijheid is meer waard dan de vrijheid van een moslim(a). Nee, OK, dan snap ik het... denk ik?!

    Geplaatst door ArjanDokman op 19:56 06-mrt-2010
  • Hoewel ik het als zelfstandige vrouw in 2010 in (NB!) Nederland te zot vind om Arjan ook nog maar van repliek te moeten dienen, kan ik het niet laten.

    Jij, als man, vindt het dus normaal dat wij Westerse vrouwen ons schikken in het onderdrukkend mechanisme van een religie waar wij niet eens sympathisant, laat staan aanhanger van zijn ?

    Draag jij over 10 jaar noodgedwongen een hoofddoek ? Dacht het niet ! Worden vrije, vrij geklede vrouwen in Nederland nu al nageroepen een hoer te zijn ? Dacht het wel !

    Is het erg om een hoofddoek af te doen ? Ja ! Maar alleen als jouw man dit niet accepteert. Dus wat moeten we doen ? Gezellige hoofddoekjes omarmen (net zoals die gezellige macramee-“casla”-clubjes willen), of gewoon stellen dat dit soort uitingen niet vanzelfsprekend zijn en zeker niet onder dwang.

    Iedereen moet vooral dragen, piercen etc. wat hij/zij wil, maar als dat het functioneren in het maatschappelijk leven (en vooral het vinden van werk) benadeeld of zelfs in de weg staat, moet je je even aanpassen.

    Hoofddoek staat niet gelijk aan vrijheid Arjan! Er zijn, naast de zich gedwongen vrouwen, alleen moslima’s, die ter provocatie of puberstatement, een hoofddoek denken te moeten dragen.

    Ik ben vrouw en geloof mij. als ik iedere dag, bij het naar buiten gaan moet denken aan mijn hoofdbedekking, dan voel ik mij toch ernstig beperkt in mijn vrijheid !

    Geplaatst door libertasempre op 20:46 06-mrt-2010
  • Als mensen hun religie willen belijden moeten ze dat vooral doen. Als ze daarvoor symbolen of kleding willen dragen, prima, maar dan niet zeuren dat je nergens aan de bak komt.

    Ik zit binnen mijn bedrijf niet te wachten op mensen die 5 keer per dag naar het oosten moeten buigen of 30 dagen niet eten en daardoor niet goed presteren. Kortom mensen die tijdens het werk hun geloof willen belijden komen er hier niet in.
    Het maakt mij niet uit wat ze geloven. Als men dan vindt dat men achtergesteld wordt dan moet men maar ergens gaan werken waar dat allemaal wel kan.

    Verder ben ik van mening dat het met religie in onze samenleving best wat minder kan in het publieke domein. Dus als als vrouwen vinden dat hoofddoekjes een uiting van hun geloof of religie zijn, dan vind ik dat niet kunnen in het stadhuis. Dat is namelijk de plek die je echt verschoond moet houden van religie, of dat nou Islam, Joods of Christelijk is.

    Geplaatst door Pludde op 22:59 06-mrt-2010
  • Ik geef de PVV hierin groot gelijk. Je mag negatieve dingen zeggen over de partij maar het moet niet te ver gaan ook al is het een grapje. Sommige grapjes hoor je gewoon niet te maken.Blijkbaar heeft Frits Huis dat nooit geleerd.

    Zelf heb ik niet op de partij gestemd maar zo een opmerking vind ik ver buiten de grenzen gaan. Frits Huis moet maar eens stoppen met dat getetter op die partij en zich richten op zijn eigen partijtje. Tijdens de campagne heeft hij bijna niks anders gedaan dan alleen maar zeuren naar het adres van de PVV.
    Frits Huis is een man die jaloers is op het succes van de PVV en gaat daarom als een losgeslagen klein kind kritiek uiten op deze partij. En als ik het goed heb heeft de PVV aangegeven niemand buiten te sluiten en ook de moslims te accepteren alleen niet de gene die zich niet kunnen gedragen willen ze weg hebben (Amerikaanse manieren), en daar is volgens mij niks mis mee.

    Hoofdoekjesbelasting en hoofddoekjesverbod vind ik ook te ver gaan en heb er daarom niet op gestemd maar om het de vergelijken met bruinhemden dan ben je als Frits Huis toch wel heel erg gestoord in je kop.

    Geplaatst door SJohan op 00:54 07-mrt-2010
  • Het moet niet gekker worden dat de Roon excuses eist van Frits Huis terwijl hij dagelijks een bevolkingsgroep openlijk discrimineert.

    Ik hoop dat bij de volgende Gemeenteraadsverkiezingen meer burgers van Almere politiek actief gaan worden om de PVV buitenspel te zetten. Het wordt tijd dat wij de handen in één slaan.

    Geplaatst door dirkvanderpool op 09:43 07-mrt-2010
  • Ik vond dat Frits niet heeft gezegd wat men suggereerde dat hij gezegd zou hebben. Iemand was weer uit op relletje, geregiseerd, en heeft dat dus goed gedaan.
    Wat mij betreft zijn er geen drie maar vier, op verzoek van Peter, groepen te onderscheiden bij de PVV namelijk de ontheemden en misleidenen, de meelopers, de bruinhemden en de zwarten, zeg maar de overtuigden. Of je daar de naam SA en SS aan wilt verbinden mag wel maar hoeft niet maar ........ zet je wel automatische terug in de pikorde. Zeg maar van Obersturmbahnfurher wordt je dan gedegradeerd tot simpel Sturmbahnfuhrer. Vrolijke Paas want het zal voorlopige de laatste leuke zijn.

    Geplaatst door hawe op 10:18 07-mrt-2010
  • De kwalificatie bruinhemden is door de PVV zelf bedacht, niet door mij. Daarmee heeft de PVV bij sommigen succes gehad, ook bij de mensen die uitzinnig op dit artikel reageren. Zoals we weten is het in oorlogstijd de waarheid die als eerste sneuvelt. Ik heb, het zij ten overvloede benadrukt, in een opiniestuk op de pagina Podium in het Dagblad Trouw geschreven dat discriminatie als een bruine draad door het programma van de PVV loopt. Dat mag, zeker in de omgeving van zo'n pagina. Ik sta er ook voor honderd procent achter. De PVV heeft mij nu als zondebok gekozen en maakt er net even iets meer van. Het 'oppimpen' van de waarheid, dat is een klassieke truc. Wat dat betreft heeft de PVV de moderne geschiedenis heel goed bestudeerd.

    Geplaatst door Frits Huis op 11:57 07-mrt-2010
  • De kwalificatie bruinhemden is door de PVV zelf bedacht, niet door mij. Daarmee heeft de PVV bij sommigen succes gehad, ook bij de mensen die uitzinnig op dit artikel reageren. Zoals we weten is het in oorlogstijd de waarheid die als eerste sneuvelt. Ik heb, het zij ten overvloede benadrukt, in een opiniestuk op de pagina Podium in het Dagblad Trouw geschreven dat discriminatie als een bruine draad door het programma van de PVV loopt. Dat mag, zeker in de omgeving van zo'n pagina. Ik sta er ook voor honderd procent achter. De PVV heeft mij nu als zondebok gekozen en maakt er net even iets meer van. Het 'oppimpen' van de waarheid, dat is een klassieke truc. Wat dat betreft heeft de PVV de moderne geschiedenis heel goed bestudeerd.

    Geplaatst door Frits Huis op 11:57 07-mrt-2010
  • Arjan begrijpt het dus niet. Ik ben geen PVV stemmer maar Islamisering heeft duidelijk zijn gevaren naast mooie en nuttige dingen net als andere religies. Ik wil niemand dwingen afstand te doen van wat dan ook, maar de geschiedenis leert dat religie en een democratie (een maatschappij waar verschillende mensen vreedzaam en constructief kunnen samenwonen) tot conflicten kan leiden zodoende kan ik ook moeilijk voor een CDA stemmen. De politiek moet boven alle religies kunnen staan en als blijkt dat binnen een bepaalde buurt een bepaalde religie de dienst uitmaakt, lijkt mij dat er iets gedaan moet worden om de vrede te bewaken. Maar hier lijkt iedereen er maar van te genieten om met modder naar elkaar te gooien en elkaar uit te dagen ipv ons gezamelijk te concentreren op de echte problemen. Niet erg ontwikkeld en toekomstgericht. Vechten en op tenen trappen is blijkbaar makkelijker dan nadenken.

    Geplaatst door Spookje op 13:02 07-mrt-2010
  • Waar ik me zo ontzettend boos om kan maken...Ik ben een PVV stemmer, wordt meteen uitgemaakt voor racist en het liefst moet ik maar opgeborgen worden!!!! HALLO!!!! Wij als PVV stemmers willen alleen maar veilig over straat !!!. 3 feiten waar niemand omheen kan, in Turkije en Marokko mogen vrouwen ook niet zonder hoofddoekje in OPENBARE ruimtes, ga eens naar het CS en basketbalveldje naast Eindelijk,rarara wat zie je?? Gezellige gekleurde medelanders die in grote groepen lopen te dealen, snuiven, rotzooi maken en achterlaten zodat hardwerkende mensen dit voor hun weer mogen opruimen, gestolen goederen lopen te verhandelen, spugen, sterke drank zuipen etc etc en daar mag jij als vrouw leuk langs lopen, speeksel, boze blikken, troep etc etc vermijdend want ja ik wil alleen maar naar huis na een lange WERK dag. O ja ..sla de krant eens open met foto's van gsten die gezocht worden, tja jammer hoor maar ze zijn wel 9 van de 10x gekleurd en wij in Almere pikken het niet meer. Ben GEEN racist maar een Realist samen met al die andere 17000 Almeerders!!!!

    Geplaatst door Cassie op 15:01 07-mrt-2010
  • sorry, ik bedoel ..... de vrouwen mogen in Turkije en Marokko GEEN hoofddoekje dragen in openbare ruimtes

    Geplaatst door Cassie op 15:10 07-mrt-2010
  • Ik ben wel benieuwd waar het bewuste 'opinie' artikel te lezen is, want een speurtocht op de site van Trouw leverde niets op.

    Geplaatst door Pludde op 15:26 07-mrt-2010
  • Ik eis bij dezen exzcuses van Raymond de Roon. Nare figuren hebben dankzij de PVV de moed om hun racistische gevoelens openbaar te maken. Een kaalgeschoren kerel vroeg gisteravond of ik hem kon helpen omdat hij blank was en een andere malloot (ditmaal met haar) probeerde wat mensen te ronselen om die (weet niet over wie hij het had) kutmarrokaan even te leren hoe het er vanaf nu in Almere toe zal gaan. Geen idee of hij hem dat "lesje" nog geleerd heeft.

    Nu zal ik niet (ook) gaan discrimineren en zeggen dat alle PVV'ers zo zijn. Echter onstaat de indruk bij mij dat dit soort avontuurtjes er bij gaan horen in Almere. Mijn dank gaat alvast uit naar de PVV!

    Geplaatst door Bart op 16:25 07-mrt-2010
  • @Bart

    Tja en natuurlijk kun je straks als het gaat regenen de PVV daar ook de schuld van geven. Als je aardappels straks niet smaken ook. Ik vraag mij af hoe ver mensen willen gaan om een democratisch gekozen partij zo te demoniseren en daarmee 17000 kiezers belachelijk maakt?


    Geplaatst door Pludde op 17:58 07-mrt-2010
  • Ik vind eerder dat die figuren zoals ik hierboven beschreef zichzelf, de PVV (je kan me echt niet wijs maken dat ze op een andere partij zouden stemmen), Almere en Nederland ten schande maken.

    Wanneer dat soort lui zich zo verbonden voelt met een partij als de PVV dan moet je je toch wel afvragen of de PVV de juiste ideeen aanhangt?

    Geplaatst door Bart op 20:40 07-mrt-2010
  • IK begreep dat Alphons Muurlink vanochtend als eerste zijn opwachting maakt bij de nieuwe baas, Ik neem aan dat Alphons zijn hoofddoekje om heeft en bovendien de baas ervan gaat overtuigen dat Frits het niet zo bedoelde. Zou Peter A. als PR-adviseur naast de nieuwe baas zitten?

    Geplaatst door hawe op 10:13 08-mrt-2010
  • @ Bart. Ik denk dat die klanten waar jij het over hebt niet eens fatsoenlijk een stembiljet kunnen invullen met hun losse handjes. Laat staan dat ze kunnen lezen. Ze zijn verder nooit uit het straatbeeld verdwenen alleen nu meer zichtbaar en zullen op dezelfde manier bestraft worden als ze het recht in eigen hand nemen als ieder. Misschien mag de PVV wel wat duidelijker zijn dat ze iedere vorm van geweld afkeuren.

    Geplaatst door Spookje op 13:07 08-mrt-2010
  • Nergens hierboven lees ik iets over de beweegredenen van De Roon rondom het 'uitsluiten' van Frits Huis aka LA. Maar hij zegt hierover het volgende:

    Leefbaar Almere's fractievoorzitter Frits Huis zei eerder in een interview dat bij de PVV 'schaamteloze discriminatie als een bruine draad door het verkiezingsprogramma loopt'. Volgens De Roon is dat onmiskenbaar een verwijzing naar 'bruinhemden'. Volgens Huis was dat ironisch bedoeld. Hij weigert zijn excuses te maken tegenover De Roon, zoals de laatste dat wil.

    De term bruinhemden werd gebruikt om de SA-leden aan te duiden, vanwege hun bruine hemden met hakenkruis. De SA werd door Hitler opgericht ter bescherming van zijn partij, de NSDAP. De Roon: "De vingerwijzing naar bruinhemden is onmiskenbaar. Burgers begrijpen dat ook als zodanig. Dit is een klap in het gezicht van de Almeerders die op ons hebben gestemd. Ik moet voor hen opkomen. Ik kan het niet over mijn kant laten gaan dat mijn kiezers wordt verweten dat ze voor een nazi-programma hebben gekozen."

    Geplaatst door Almer op 13:13 08-mrt-2010
  • Tja Almer. Kritiek op Mussolini werd ook niet gewaardeerd.Ruim 80 procent van de andere stemmers (ja je leest het goed, 80 PROCENT) stemde niet op de blonde chloorkuif. Ik verbaas mij over mijn landgenoten die zo blind in hem geloven en alle verbale diarree zonder kritiek slikken.

    Geplaatst door Lebje op 23:56 08-mrt-2010
  • Ach Almere, soms maakt een klap in het gezicht mensen wakker. Hoe dan ook, ik blijf bij mijn mening. Misschien moet je eens kijken naar die sketch voor twee heren in de de sporthal in Almere :Poort, toen Raymond de Roon begon met: "Geweld op de openbare weg..." en hij werd onderbroken door Geert Wilders, die als een volleerde komiek repliceerde: "Even in normaal Nederlands: Eem Marokkaan die een Nederland in elkaar ramt." Wil jij daar bij horen?

    Geplaatst door Frits Huis op 01:37 09-mrt-2010
  • Ja, daar wil ik graag bijhoren. Bij een partij die al de rotmarokkaantjes, die Nederlandsers in elkaar rammen, eens goed de les te lezen. Bijvoorbeeld door hen, als ze dubbele paspoorten hebben, eenvoudig uit te zetten. Moet jij eens zien hoe snel dit soort problemen dan zijn opgelost.

    Het probleem van de rotmarokkaantjes cs vraagt een daadkrachtige wijze van opgetreden. We hebben allemaal de afgelopen 15 jaar gezien dat pappen en nathouden niet werkt.

    Het gekke is dat ik gisteren nog op tv zag dat dit soort groepen van crimineeltjes door justitie en AIVD volledig in kaart zijn gebracht. Het enige dat nu nog ontbreekt is een regering die optreedt. Maar wellicht dat dit in 3 maanden van nu ook opgelost is.

    Geplaatst door Almer op 09:19 09-mrt-2010
  • Wat een niveau, wat een discussie. Heer Huis, neem PVV alle wind uit de zeilen door te zeggen, excuses voor mijn uitlating, is dat nou zo erg. @Almer, geen Nazi programma, maar een DOM programma en daar wil ik niet bijhoren, U DOET NIET MEER MEE.

    Geplaatst door pvdl op 09:26 09-mrt-2010
  • Jeetje Pvdl maak er niet zo een toestand van en respecteer andermans keuzes gewoon in plaats van zo te reageren

    Geplaatst door Pludde op 12:45 09-mrt-2010
  • Overigens heb ik dat artikel in Trouw van de hand van Frits Huis nog steeds niet kunnen vinden. Iemand het wel gevonden? Laat het even weten en zet even een linkje neer hier.

    Geplaatst door Pludde op 07:31 10-mrt-2010
  • Dat artikel staat op de website van Leefbaar Almere.

    Geplaatst door Frits Huis op 08:49 10-mrt-2010
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

advertenties
advertenties