sluiten
Inloggen
sluiten
vrijdag 30 juli 2010

Moslima Bayrak wil aangifte doen tegen PVV

  • Gepubliceerd op 19 maart 2010, 21:25
  • Laatst bijgewerkt op 19 maart 2010, 21:32
almere/tamar de vries - 

Niet alleen politieke partijen storen zich aan het hoofddoekjesverbod van de PVV. De partij kan de eerste aanklacht wegens discriminatie en haat zaaien tegemoet zien. De Almeerse moslima Ayse Bayrak de Jager is gisteren naar de politie gestapt om aangifte tegen de PVV te doen wegens discriminatie en haat zaaien.

,,Ik heb maandag een afspraak op het politiebureau om aangifte te doen'', vertelt Bayrak. ,,Dat geeft me nog even tijd om mijn aanklacht voor te bereiden en heeft de politie ook de gelegenheid om mij goed voorbereid te woord te staan. Ik voel me gediscrimineerd. Ik weet niet of er al aangifte is gedaan tegen De Roon dat hij artikel 1 van de grondwet schendt met zijn uitlatingen. Voor de zekerheid ben ik daarom naar de politie gegaan.''

Politiewoordvoerster Jacqueline van Houten kan niet zeggen of er al meer aangiftes tegen de PVV zijn gedaan. ,,Dat wij de mensen vragen een afspraak te maken voor zo'n aangifte is niet vreemd. Het is bedoeld als service. Door de extra tijd die er is, kan de politie kijken of het gemelde feit strafbaar is en of er proces-verbaal kan worden opgemaakt.''

Bayrak wendt zich met opzet niet tot het Bureau Gelijke Behandeling (voorheen meldpunt discriminatie). ,,Daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee'', aldus Bayrak. ,,Met de melding is de kous af en er wordt weinig meer mee gedaan.''

Bij het Bureau Gelijke Behandeling zijn tot op heden twee klachten over de PVV binnengekomen. ,,Het zijn geen meldingen van mensen die zich slachtoffer voelen van discriminatie'', verklaart Esther van Moppes, consulent klachtenbehandeling. ,,Zij storen zich aan uitlatingen van de partij over moslims in de media.''

Inloggen
Reacties
  • Vrijheid gaat er bij Bayrak dus niet in.

    Wat doet Bayrak dan in ons mooie Nederland?
    Niet meehelpen aan een fijne vrije toekomst.

    Bayrak kiest voor strijd.

    Bayrak kiest niet voor toekomst, maar voor een strijd om 500 jaar terug te gaan.

    Een partij voor vrijheid werd de grootste in Almere.
    Wat wil Bayrak eigenlijk? Wat moet Bayrak in ons mooie Almere?

    Mijn advies, Bayrak pak je spullen en ga naar die plaats die zoveel beter voor jou is.
    Albayrak 500 jaar terug. Almere naar een fijne toekomst.

    Geplaatst door Alminder op 09:48 20-mrt-2010
  • PVV wil mensen in zijn vrijheid beknotten, mensen uitsluiten van het publieke leven. Daarnaast overtreedt van Roon artikel 1 van de grondwet met handen en voeten. Die wetten zijn er toch om de burgers van Nederland tegen dit soort gekken te beschermen?
    Wie niet kan leven onder onze Nederlandse wetten zoals Alminder dat kan hij beter zijn biezen pakken. We leven hier in Nederland, we hebben wetten waar een ieder zich aan dient te houden, en opkomen voor je recht doormiddel van het doen van aangifte is het goed recht van Bayrak.

    Geplaatst door Dahlia op 14:05 20-mrt-2010
  • Deze wetten zullen we met zijn allen zeker gaan aanpassen! Net zo als de islamieten zich zullen aanpassen, of anders inderdaad beter vertrekken naar landen die geen bezwaar maken tegen de islamitische politieke - en sociale wetten en regelgeving. Die landen zijn er namelijk ook en als je dus zó wilt leven, ga dan alsjeblieft weg zeg. De opleiding die je in Nederland hebt opgedaan, kan daar wellicht goed gebruikt worden in de heropvoeding van inderdaad achterlijke middeleeuwse opvattingen.

    De PVV als de onderdrukker van de islamitische vrouw portretteren, zoals de media vandaag weer weet te presteren is de oorzaak omdraaien. Een hoofddoek van een moslima is pure indoctrinatie vanuit de islam, hoe meer de moslima ageert tegen de PVV, hoe hoger ze in aanzien komt. De moslima, heeft geen vrijheid van meningsuiting, zij wordt gestuurd door de koran, wanneer ze tegen de koran in gaat zal ze dat merken. Elke moslima die tegen de koran in gaat, zal in de islamitische omgeving afgestraft worden en als slecht bestempeld worden.

    Zie hier de reden dat er nu weer eentje naar de politie loopt. Constant stoken ze het vuur zelf weer op. Luister naar Hishi Ali, recent bij P&W, binnenkort gaan wij allemaal de straat op om elkaar de hersens in te slaan.
    Ik stel voor dat de buitenlanders, met name de islamieten zich beter aanpassen in Nederland anders gaan er grote ongelukken gebeuren.

    Geplaatst door Almer op 14:43 20-mrt-2010
  • @ almer; "binnenkort gaan wij allemaal de straat op om elkaar de hersens in te slaan." Waar ben je mee bezig?
    "aanpassen in Nederland anders gaan er grote ongelukken gebeuren." Wat is dit voor dreigend taaltje?
    Ik denk dat ook dit soort dreigende taal aanleiding kan zijn voor een aangifte bij de politie.
    Of denk je weg te komen met jouw vrijheid van meningsuiting. Het goede is dat die vrijheid nog steeds geldt voor alle inwoners.
    Dreigen met grote ongelukken maakt jouw vrijheid niet van 'n groter belang dan die van je medeburgers.

    Geplaatst door Jo Maas op 10:09 21-mrt-2010
  • Wie de geschiedenis bestudeert weet dat hier ongelukken van komen. Bovendien was het Hishi Ali die dit zei bij P&W. Ik ben het volledig met haar eens. Nadat de politiek over straat rolt komen de burgers vanzelf, daarvoor hoef je echt niet bijster intelligent te zijn om dat te voorspellen. Kun je nagaan hoe 'bijster' Jo Maas is.

    Ik stel voor dat Jo Maas samen met zijn Groen Links partij direct aangifte gaat doen tegen 'Almer' :)

    Geplaatst door Almer op 10:30 21-mrt-2010
  • Ik heb het fragment (P&W - Hishi Ali) er nog maar eens bijgezocht. Halverwege ergens starten,.... Doe er je voordeel mee:

    http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10751263&md5=4813892e9e0ded64f3d63f08d1e7a5fa

    Ik hoop echt dat Jo Maas straks niet komt aanzeiken met de opmerking dat híj niet gewaarschuwd was!

    Geplaatst door Almer op 10:41 21-mrt-2010
  • Haatpredikers als Almer en Alminder zijn dus blijkbaar de mensen die De Roon aan zijn zetelwinst hebben geholpen. Gefeliciteerd. Een stad besturen durven jullie niet, water bij de wijn doen kunnen jullie niet, mar haten, oproepen tot geweld, lekker dreigen, dat is blijkbaar de werkelijke stem van de Partij voor de VRIJHEID.
    Was het niet Wilders die zei: 'Moslims die zich gedragen, mogen 'gewoon' in Nederland blijven.'? Dat is toch de man die jullie volgen?
    Dus als je een hoofddoekje op wilt of aangifte wilt doen omdat je je beledigd voelt, wat het recht van iedereen in Nederland is, is dat al niet meer 'normaal'?
    En die Hirsi Ali waar jullie zo mee schermen, is dat niet die mevrouw die met leugens en valse voorwendselen en valse naam en wat al niet meer in de Kamer zat? Die overigens zelf in interviews heeft gezegd dat Wilders haat zaait, geweld en ellende over ons land uitroept...
    Almere, let op uw saeck!

    Geplaatst door Gallileo op 13:19 21-mrt-2010
  • Een paar dagen na 9/11 (2001) schreef iemand in Almere:

    +++++++++++++++++
    (16 september 2001).
    Afgelopen week hebben wij (Lola en ik) ons eens verdiept in het nieuws waaronder vooral hét nieuws van de ‘gezamenlijkheid’. Allerlei ‘deskundigen’ plaatsten in no-time president Bush en Bin Laden op een lijn.
    Hoeveel zin heeft het dat wij hier überhaupt op ingaan? Het heeft vooral geen zin dat we meegaan met de Likoed propaganda welke direct los kwam na de in trieste aanval van een paar militante, extremistische moslims op de VS. Dat een handjevol extremisten het voor al de moslims op deze wereld compleet verziekt hebben mag duidelijk zijn. Echter, de oorzaak en de kern van al dit nieuwe Amerikaanse leed ligt uiteindelijk wél in de extreme nederzettingen politiek van Israël. Men zou er goed aan doen dáár te beginnen de problemen op te lossen. Wil president Bush met zijn regering een breed draagvlak creëren en tevens de Arabische wereld meekrijgen in de strijd tegen het internationale terrorisme dan zullen zij éérst Israël moeten overtuigen dat een politiek van 'landjekaap' volstrekt averechts werkt.
    Met de realiteit onder ogen is ook Nederland - hoogst waarschijnlijk - beland in een derde wereldoorlog die binnenkort in volle hevigheid zal losbarsten. In plaats van de druk op Israël te vergroten zodat zij zich terugtrekken uit andermans gebied, bereid de andere gezamenlijkheid - de NAVO - een frontale aanval voor op alles wat moslim en Islamitisch is…
    Potverdikke, gingen we er toch op in. Dit komt omdat men nu ook zou kunnen overwegen op Lelystad Airport een vliegtuigje te kapen om daarmee het kantoor van burgemeester Hans Ouwerkerk binnen te vliegen (dwars door dat raampje aan de zijkant, wat de brandweer al eens had dichtgetimmerd en daarna weer moest openmaken). Hans, heb je al een extern bureau opdracht gegeven voor ‘n onderzoekje naar mogelijkheden voor luchtafweergeschut op Stadhuisplein 1? Ook kan men op Rotterdam Airport een klein model Boeing ophalen (het antieke scheermesje van je vader zou voldoende zijn) en dan hardhandig ‘neerzetten’, bovenop die laatste kerncentrale in Borsele…, óf, iets dichterbij bij huis, bovenop die prachtige dijken die ons zo mooi en landschappelijk omringen. Werkelijk u ziet het, mensen bedenken nu eenmaal de gekste dingen. Oppassen dus óók in Almere. Ach, wij kijken altijd al naar wat er zich achter onze rug afspeelt. Nu kijken we gewoon ook nog even wat er zich boven ons hoofd afspeelt en zonodig doen we een stapje opzij.
    _________________



    Aangekomen in maart 2010. Nee, er is nog geen extra dijkbewaking - althans waar wij burgers iets vanaf weten - en ook nog geen luchtafweergeschut aan Stadhuisplein 1. Wél is de controle en de beveiliging sterk opgevoerd. Het ziet ernaar uit dat dit is gedaan om de individuele PVV raadsleden te beschermen. Het lijkt mij niet dat het nodig is om de gevestigde politieke orde te beschermen, dat deden we voor 3 maart jl ook niet. Ook hier komt de kogel duidelijk van extremistisch links.

    Politie met honden, poortjes en fouilleren, beveiliging anderszins, de kosten die dit dan weer met zich meebrengt, en ga zo maar door, is in mijn optiek een geleidelijke overgang naar een zeer wankele en onstabiele samenleving. Alle schijn beweegt zich in de richting van een aanstaande Derde Wereld Oorlog. Ditmaal een oorlog tussen ideologieën.

    Geplaatst door Almer op 14:05 21-mrt-2010
  • Almere is een fijne en relatief veilige stad. Ik ben trots op het feit hier te wonen. Midden in een culturele samenleving waar ik elke dag leer van meer dan 100 culturen in deze stad. In het kunstlokaal is nog een paar weken de expositie Buren te zien, waar 50 Almeerders zijn geportretteerd van verschillende nationaliteiten. Van Surinaams en Duits tot aan Ghanees en Morrokkaans.

    Geplaatst door Marcel Kolder op 14:09 21-mrt-2010
  • Hangen er ook portretten van PVV stemmers? Of zijn die inmiddels als tweederangs burgers uitgekotst en afgeschreven? Het zijn er in Almere slechts 17.000, haha.

    Geplaatst door Almer op 14:32 21-mrt-2010
  • Opmerkelijk is wel dat mensen die zoveel te vertellen hebben over de PVV dat doen vanuit de vrijheid van meningsuiting. Eigenlijk hetzelfde wat de PVV doet, gebruik maken van het recht op vrijheid van meningsuiting. Zoals Huis al eerder de grens al overschreed door de PVV en haar stemmers voor Nazi's uit te maken, doen in navolging van Huis en andere zich politiek correct voelende mensen hier op de site, maar ook elders, nog even een duit in het zakje.

    Luister lieve mensen. Er zijn mensen die gewoon van hun democratisch recht gebruik hebben gemaakt, misschien wil je dat gewoon even respecteren in plaats van elkaar voor rotte vis uitmaken. Dat hun keuze de jouwe niet is, dat kan, maar houd wel je fatsoen want dat is Nederland, elkaars mening en keuzes respecteren ook al ben je het er niet mee eens.

    Geplaatst door Pludde op 14:57 21-mrt-2010
  • Pludde, de PVV tegenstanders menen zich te kunnen rechtvaardigen in hun taalgebruik omdat Wilders hiervan ook niet onbesproken is, een voor mij onbegrijpelijke redenering.

    Geplaatst door 000henri op 15:41 21-mrt-2010
  • En dit allemaal op de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie.
    Lieve mensen, vandaag begint ook de Lente. Laat die zonnestralen jullie harten 'n beetje verwarmen.
    Mensen willen in vrede en voorspoed samenleven.
    Die Derde Wereldoorlog van almer wil niemand, 'n paar zonderlingen daargelaten.
    Het zou trouwens wel handig zijn als die zich dan niet zouden verschuilen achter 'n duistere schuilnaam maar gewoon met naam en toenaam hun stellingen ondertekenen.

    Geplaatst door Jo Maas op 21:03 21-mrt-2010
  • Dat ondertekenen met naam en toenaam gaat juist tegen de openheid van de discussie in. Er moet wel gemodereerd worden dat het niet te gek wordt.

    Wat betreft in vrede en voorspoed samenleven lijkt mij voor de hand liggen voor ieder gezond denkend mens maar wat is voorspoed? Wat is vrede?

    Dat je bepaalde dingen niet hardop kan zeggen, lijkt mij tot frustraties leiden. Beter nog als je sommige dingen hardop zegt kans dat je misschien tot andere gedachten komt.

    Laatst nog iemand gesproken van 'noem mij maar racist. Het lijkt net alsof ik niet meer in mijn eigen land woon'. Hij woont in een gebied in Engeland dat praktisch overgenomen is door mensen uit Bangladesh. De krant van de gemeenteraad is zelfs in Bengali. Terwijl de goede man zelf met een buitenlandse in blijde verwachting van een gemengd ras kind is. Dus hoe kan hij nou een racist zijn?

    Geplaatst door Spookje op 11:01 22-mrt-2010
  • Zojuist werd moslima Ayse Bayrak de Jager geïnterviewd door Radio 1.

    Er kakelt hier een kip zonder kop, die ver voor haar beurt spreekt: http://dl.dropbox.com/u/5342131/moslima_Ayse_Bayrak_de_Jager_ge%C3%AFnterviewd_door_Radio_1.mp3

    Geplaatst door Almer op 12:22 22-mrt-2010
  • 'Dit is de democratische weg', roept het kipje zonder kop maar met hoofddoek.

    Mevrouw weet niet precies hoe het werkt in dit land, misschien moet ze toch nog even een snelle inburgeringscursus doen en als het een bekeerde Nederlandse is dan gewoon terug naar de schoolbanken voor een inhaalklas maatschappijleer.

    IK ben wel benieuwd of de politiek die aangifte serieus opneemt, want hier in Almere zijn die agenten daar niet zo volt mee. Als dat niet gebeurd voel zij zich waarschijnlijk daarom weer gediscrimineerd.

    Geplaatst door Pludde op 12:57 22-mrt-2010
  • Moslima Ayse Bayrak de Jager is al meer in het nieuws geweest in Almere. Haar gang naar de Politie is dus de bekende weg:

    Almere De inspectie onderzoekt Al Iman
    http://www.almerevandaag.nl/nieuws/almere/article1445139.ece


    Aangifte Al Iman tegen raadslid van VVD
    http://www.almerevandaag.nl/nieuws/almere/article1464097.ece?catId=


    Geplaatst door Almer op 12:59 22-mrt-2010
  • Almere, Al Iman
    Heeft nauwe banden met de fundamentalistische stichting El Tawheed. De oprichter van Al Iman is de heer Damanhoury. Hij zat in het bestuur van de school As Siddieq van Shershaby. Hier vinden we ook terug de ISBO-man Douiyeb, die dus ook lid is van Al Waqf. Hij is van juli 1997 tot en met mei 1998 bestuurslid geweest van de school in Almere. Ook hier is bestuurslid Ibr. Bayrak, die ook in het bestuur zit van As Siddieq. De directeur Dekker begon haar carrière als leerkracht op As Siddieq. De school kwam eerder in het nieuws toen ouders klachten indienden over lijfstraffen. Kinderen werden met geweld gedwongen om op de juiste manier te bidden.

    Lees verder: http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/127

    Geplaatst door Almer op 13:47 22-mrt-2010
  • @spookje, je schrijft "Dat ondertekenen met naam en toenaam gaat juist tegen de openheid van de discussie in."
    Wat mij betreft kun je dan net zo goed een burka dragen. Dan zie ik ook niet met wie ik te doen heb.
    Openheid gaat niet samen met schuilgaan achter wat dan ook.

    Geplaatst door Jo Maas op 19:16 22-mrt-2010
  • @Jo Maas. Grappige vergelijking :-). Wie weet wat er allemaal schuil gaat achter die Islam gebruiken. Wie weet wie die persoon is op Internet. Je weet het niet.

    Toch ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn namelijk een hoop dingen die je in een normaal gesprek niet kan zeggen of waar je misschien wat terughoudender in zou zijn dan nodig. Het gebruik van een avatar geeft een mogelijkheid om een andere persoonlijkheid te creeren die wel die dingen zegt die je normaal niet zou durven zeggen.

    Het heeft natuurlijk wel als nadeel dat je ook dingen kan zeggen die echt fout zijn maar daar heb je dan een moderator voor.

    Ik denk niet dat ik veel communicatie plezier met iemand die een burka draagt beleef :-s

    Geplaatst door Spookje op 19:49 22-mrt-2010
  • Voor de rest ben ik een gewone bezorgde burger die niet op geweld staat te wachten en het ook graag alles leuk ziet voor anderen. Ook ben ik best geinteresseerd in allerlei verschillende culturen (met name kookkunsten) en om deze culturen tot zekere hoogte te beschermen inclusief de Nederlandse.

    Ik hoop verder dat moslima Bayrak het niet erg vindt als ik zeg dat ik haar religie niet zo leuk vind en dat ik van mening ben dat Islam een kwalijke invloed zal gaan uitoefenen op de Nederlandse cultuur en dat ze zich beter kan richten op hoe ze mijn mening kan veranderen dan dit soort aandachttrekkerij dat alleen maar de vooroordelen bevestigt. De frontlinie van de komende moslim invasie.

    Geplaatst door Spookje op 13:20 23-mrt-2010
  • Ik heb niks tegen mensen, wie dan ook. Wel tegen bepaalde gedragingen. Helaas zijn bepaalde mensen en gedragingen onlosmakelijk met elkaar verbonden.

    Hoeveel eeuwen hebben we nog meer nodig om erachter te komen dat niet alle Godsdiensten verenigbaar zijn?
    Onze voorouders hielden echt niet voor niets kruistochten. Die hebben gevochten voor hun en onze vrijheid.

    Nog niet overtuigd? Probeer maar eens een Christelijke kerk op te zetten in een Islamitisch land. Of Google maar eens op Christenen in Islamitische landen.

    Ik wens alleen maar vrijheid voor iedereen, maar vrijheid heeft een prijs, waar je soms voor moet vechten.

    Geplaatst door Alminder op 16:07 23-mrt-2010
  • Ik heb ook niets tegen mensen, sterker nog ik ben een 'mensen mens' en vindt het vervelend als mensen het niet naar de zin hebben ondanks de moeite die je voor ze doet om ze thuis te laten voelen.

    Het gaat mij echter te ver om mijn huis op te offeren zodat anderen mensen dat kunnen inrichten als zijnde hun huis.
    Ik wil best wel wat aanpassen aan mijn huis, maar dan moeten die mensen er wel mee helpen en weten wat de grenzen zijn. Als ze dat niet weten moeten we ze dat gewoon vertellen.

    Mocht ondanks alle zorgvuldige pogingen die mensen vinden dat ze hier niet welkom zijn, dan moeten ze maar ergens anders gaan wonen, waar zonder al te veel moeite zich thuis kunnen voelen.

    Geplaatst door Pludde op 16:31 23-mrt-2010
  • @spookje. In de Hindoeïstische filosofie betekent avatar het incarneren of verschijnen van een god in de wereld in de persoon van een levend wezen.
    En dan heb jij het vervolgens over de frontlinie van de komende moslim invasie.
    Ik ben je kwijt.

    Geplaatst door Jo Maas op 22:07 23-mrt-2010
  • @alminder

    Ik wil niet beweren dat alle geloven overal naast elkaar kunnen leven. Er zijn gebieden waar dat niet kan. Maar ik weet wel dat in Pakistan en andere Islamitsche landen er Chriselijke kerken zijn, niet veel maar ze zijn er wel en de mensen leven er (niet overal) vreedzaam naast elkaar.

    Ik weet ook dat kerken in China (geen Islamitsch land) onder zware druk staan en vrijwel overal alleen ondergronds kunnen opereren.

    Ik weet ook dat in Noord-Ierland de Katholieken en de Protestanten nog niet zolang geleden niet erg verdraagzaam tegenover elkaar stonden.

    Er is dus overal wat en niet alleen dankzij de Islam (ik ben overigens geen moslim).

    Geplaatst door Gerrit Spilt op 22:40 23-mrt-2010
  • @ Jo Maas. Het enige wat ik voor jou kan doen is je 1. te adviseren om gewoon wat meer te internetten. Een avatar kan ook gewoon een afbeelding of een bepaald pseudoniem zijn waarmee mensen een beeld kunnen vormen van wat jouw persoonlijkheid is op een bepaalde website. Niets tot weinig met Hindoe filosofie te maken.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Avatar_%28computing%29

    2. Probleem met schriftelijke communicatie is wel dat je het non-verbale mist. Daar helpen avatars een beetje bij en dingen als emoticons. Dus jammer genoeg mis je dus hier dat ik "mosliminvasie" op een overdreven manier gebruik.

    3. Hoewel als je de wiki op "hijab" erop naslaat, word ik niet zo vrolijk van wat ik allemaal lees.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Hijab

    In France, according to journalist Jane Kramer, veiling among school girls became increasingly common following the 9/11 Attack of 2001, due to coercion by "fathers and uncles and brothers and even their male classmates" of the school girls. "Girls who did not conform were excoriated, or chased, or beaten by fanatical young men meting out Islamic justice."[31] According to the American magazine The Weekly Standard, a survey conducted in France in May 2003 reportedly "found that 77% of girls wearing the hijab said they did so because of physical threats from Islamist groups."[32]


    Als je toegeeft aan bedreigingen lost het probleem zich nooit op dus godsvrucht of niet dit kan niet getolereerd worden.

    Ik denk dat de afzwering van met name fysiek geweld en verborgen dwang iets is wat ons allemaal kan binden en dat kledingvoorschriften iets kan zijn wat je op vrijdag, zaterdag of zondag kan doen of bepaalde gelegenheid maar niet continue.



    Geplaatst door Spookje op 13:42 24-mrt-2010
  • Och luister nu toch eens naar Hirshi Ali. Zij splits de islam op in (twee of drie) delen: Het geloof en de politiek sociale gekte.

    Het geloof is prima, moslims ga lekker bidden, 5 keer per dag met je kleedje op het oosten niets mis mee. Ga naar je moskee zo vaak je wilt en bid tot Allah 1000 keer per dag. Allemaal prima.

    Maar schrap de gehele politieke paragraaf van de koran. Stop met de wens om Nederland om te vormen tot een land met de islamitische wetgeving (sharia). Stop ook direct met de Islamitische scholen, die een voorselectie zijn voor Islamitische extremisten, die de jihad verder willen uitrollen. Ook de hoofdoekjes zijn een politieke actie om anderen te interesseren voor de islam, dus weg ermee.

    Geplaatst door Almer op 17:32 24-mrt-2010
  • @ Jo Maas

    Er zijn veel mensen die op internet een avatar/nickname gebruiken. Deels heb je gelijk met je stelling dat je het kunt gebruiken om je achter te verschuilen. Anderzijds, met de naam Piet Jansen lijkt het of ik ben wie ik ben, maar het is dan nog maar de vraag of ik dat ben.
    Het gebruik van vosje62 is voor mij een gewoonte geworden. Ik zie het meer als een karikatuur van mezelf en ik weet zeker dat er meer mensen zo over denken. 'vosje62' riep na de gemeenteraadsverkiezingen tegen de raadsleden dat ze maar eens aan het werk moesten gaan. Hoewel ik het daar mee eens ben, zou ik dat niet zo snel doen.
    Vergelijk het eerder met schrijvers, die ook boeken onder pseudoniem schrijven.


    @almar
    Leuk verhaal allemaal, maar om alles kort en bondig samen te vatten: Een partij met 9 zetels zal verantwoordelijkheid moeten nemen. Er zijn belangrijker zaken dan die doekjes. Werk voor Almeerders, bezuinigingen die op Almere af komen vanuit Den Haag, en nog een hele rits. Door zo vast te houden aan iets wat geen steun heeft bij andere partijen, zet de PVV 17000 stemmers buitenspel.
    Tegen de tijd dat de PVV inderdaad een meerderheid heeft, kan ze zoiets voorstellen. Maar let op: Ook wilders weet dat het onhaalbare voorstellen zijn, die op art1 van de grondwet zullen struikelen.

    By-the-way... net zoals jij het recht hebt om je verhalen uit te kramen, heeft zij het recht om aangifte te doen. T kan zijn dat jij dat niet leuk vind, maar we hebben hier regels die voor iedereen gelden. En ja... niemand doet aangifte tegen jou. Dat is nou eenmaal een keuze die iemand maakt.

    Geplaatst door vosje62 op 21:27 24-mrt-2010
  • Toevallig kwam ik net een antwoord van de min. v. buitenlandse zaken tegen over inburgering... Zou Almar wel Nerderlander kunnen worden? (zie laatste alinea van de brief)

    Geplaatst door vosje62 op 22:01 24-mrt-2010
  • @vosje62. Helemaal met je eens dat werkgelegenheid vergroten (en infrastructuur verbeteren en maatschappelijke voorzieningen) in Almere belangrijker is/(zijn) dan een hoofddoekjesverbod.

    Ik heb me door de bijna 15 jaar dat ik in Almere woon me meer ge-ergerd aan al die files en drukte in het openbaar vervoer dan Islamisatie. Maar dat geeft onze gemeenteraadsleden geen excuus om zich onnozel te gedragen over Islamisatie en dan heb ik het over alle partijen.

    Er is geen reden om paniek te zaaien over Islamisatie want het is iets wat al langere tijd gaande is (en je kan de resultaten observeren in Amsterdam, Den Haag , Rotterdam en Londistan waar ik ook regelmatig verblijf maar waar ik nauwelijks een 'Engelsman' tegenkom). Maar ik zie ook niet in waarom we geen discussie zouden kunnen hebben over wat acceptabele veranderingen zijn in de Nederlandse maatschappij in relatie tot Islam, een groeiende geloofsgemeenschap en een gemeenschap die we in het verleden en nu nog lijken te negeren en vrij weinig vanaf lijken te weten.

    Wat zal komen bovendrijven tijdens deze discussie zijn de nodige vooroordelen over en weer, mensen die star volhouden aan hun eigen standpunten, elkaar voor rotte vis uitmaken etc. Maar wat juist zo belangrijk is dat we met zijn allen blijven bepalen wat de weg vooruit is en we komen niet vooruit als we de dingen die we denken niet hardop kunnen zeggen op een beschaafde manier en vervolgens met zijn allen bedenken wat mogelijke oplossingen kunnen zijn.

    Verzet tegen verandering lijkt mij een normale zaak net als overigens meer ruimte proberen te creeren voor je eigen overtuigingen. Daarom is het goed dat we verschillende partijen hebben maar wel een beetje meer inhoud graag. Aan het werk lijkt mij inderdaad zodat de gewone burger zich weer kan richten om zijn vaardigheden aan te wenden om de economie er weer bovenop te helpen en de politiek van budget te voorzien.

    Geplaatst door Spookje op 13:55 25-mrt-2010
Schrijf een reactie
U bent niet ingelogd. U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren op deze site. Lees eerst de spelregels voor reacties op artikelen.

advertenties
advertenties